Interior de l’OAC / Ajuntament de Sitges

El nou servei OAC 360º ha realitzat 2.419 atencions des del 17 de març passat fins al 31 de maig per ajudar la ciutadania amb la tramitació electrònica. Des de l’inici del confinament, el servei ha permès ajudar les persones a realitzar els tràmits municipals online com demanar ajuts de lloguer o la instal·lació del certificat digital. També s’han resolt dubtes relacionats amb les fases del desconfinament a causa de la Covid-19 com la mobilitat entre regions sanitàries, entre d’altres.

Pel que fa al perfil de l’usuari, el 95% de les consultes han estat de ciutadans, seguit d’un 3% d’empreses i un 0,4% d’entitats. La majoria de peticions han estat per a l’assistència en la tramitació electrònica amb l’Ajuntament amb 1.075 atencions, seguida de dubtes sobre informació general 732 i sobre el catàleg de tràmits 340.

Quant als canals, el telèfon ha esta tel més utilitzat amb un 72, 8%, l’e-mail ha estat el amb un 14,3%, i la pàgina web amb un 1‘6%. Les hores amb més nombre d’atencions han estat a les 12 amb 360, les 11 amb 325 i les 10 amb 290.  L’Ajuntament de Sitges aposta per continuar aquest servei després del procés de desescalada tal com ja s’havia previst en una etapa anterior a la pandèmia de la Covid-19. Coincidint amb l’entrada a la Fase 1, l’OAC va tornar a obrir l’atenció presencial, però amb cita prèvia i adoptant les mesures de seguretat a les oficines per atendre primer els casos urgents.